NÄR?

Vi tjatar ju en del om hur man ska knipa och det kan man få veta både i text och bild här.

Men när kan man snippgympa då?

Till en början, innan man har uppnått proffskniparnivå, brukar det vara lättast att göra det när man antingen ligger, gärna med benen uppdragna och hälarna i golvet eller på en kudde/stol, eller när man sitter ner. En del tycker att det är lättast att knipa när man sitter på toaletten, efter att man kissat klart (du ska inte träna genom att knipa av strålen).

Ju säkrare man blir desto fler tillfällen i vardagen kan man utnyttja till att snippgympa.

Du kan ju till exempel knipa när du

eller när du

  • borstar eller har borstat tänderna
  • har fikarast
  • kollar mailen
  • åker hiss
  • sitter på bussen
  • står i en kö
  • kollar på fotboll
  • åker rulltrappa
  • hänger i en bar

Ja, ni fattar. Listan kan göras hur lång som helst. Så det finns egentligen ingen anledning alls att inte göra snippgympa ett par gånger om dagen. Och det bör man göra oavsett om man fött barn eller inte och oavsett om man har snippa eller inte. Och det är aldrig för sent att börja, så kör!

Berätta gärna i kommentarsfältet vid vilka tillfällen du brukar passa på att snippgympa.

KNIP!

Illustration: Maria Cruseman © Snippgympa 2012

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s